Így kezeld a munkahelyi konfliktust

Ki ne veszett volna már össze kollégájával vagy akár főnökével, nincs ebben semmi meglepő, azonban ezeket a szituációkat tudni kell kezelni még mielőtt súlyosbodna a helyzet.

Előző írásunkban bemutattuk a három legidegesítőbb tulajdonságot, mellyel munkatársaink az őrületbe kergethetnek. Most nézzük meg, hogyan menthetjük a helyzetet, ha a baj már megtörtént.

  • Vegyél sorra minden, számodra bosszantó dolgot és vizsgáld meg alaposan, mi lehet a nézeteltérés valódi oka. Nézd meg, hogy ez egy személyes nézeteltérés-e, vagy pedig egy fontos ügy, amiről mindenképp beszélni kell.
  • Akár a főnöködről, akár a kollégádról van szó, a megoldást helyezzétek előtérbe. Az, ha folytatjátok egymás hibáztatását, nem vezet előre.
  • Maradj nyugodt és profi. Viselkedj ésszerűen és tartsd kordában az indulataid.
  • Előbb gondolkozz, csak aztán beszélj. Amennyiben szükséges, sétálj egyet előtte és csak azután folytasd a beszélgetést, miután a kedélyek lecsillapodtak.
  • Amennyiben egy kollégáddal van gondod, próbáld meg azt először vele rendezni, és csak végső esetben fordulj a felsőbb vezetéshez. Mondd el neki, hogy ha kibékülnétek, sokkal hatékonyabban tudnátok együtt dolgozni.
  • Tudd, hogy mikor elég. Előfordulhat, hogy vagy a főnököd vagy a kollégád rendszeresen megkeseríti az életed a viselkedésével. Amennyiben nem látsz rá reális esélyt, hogy a helyzet normalizálódjon, úgy a saját magad és karriered szempontjából is indokolt lehet új munkaadó felé kacsintgatni.

Bármely munkahelyen előfordulhatnak nézeteltérések, ezek gyakorlatilag elkerülhetetlenek. Amennyire azonban lehet, igyekezz megelőzni, vagy csillapítani a feszültséget. Mindeközben ügyelj arra, hogy munkádat továbbra is magas szinten és megbízhatóan végezd, hiszen enélkül a karriered zsákutcába futhat.

Amennyiben írásunkat hasznosnak találtad, kérjük, oszd meg ismerőseiddel is, köszönjük!

Fotó: Pexels.com

Ilyen tulajdonságokkal nem okozhat gondot az álláskeresés

  • Share this post

Kapcsolódó tartalom